Algemene verenigingsinformatie

Volleybalvereniging WSV was tot 1 januari 2000 onderdeel van de voormalige Warnsveldse omni-vereniging WSV. Toen is besloten om zelfstandig verder te gaan.De vereniging telt inmiddels ruim 300 leden. Leuk is dat het aantal mini- en jeugdleden de laatste jaren steeds toeneemt. De helft van de leden is jonger dan 16 jaar. De vereniging beschikt dus over een goede basis: de jeugd! WSV biedt voor iedereen mogelijkheden. Onze jongste leden zijn ongeveer 7 jaar, terwijl we eveneens leden kennen die de 60 al gepasseerd zijn. Alle teams spelen ook mee in hun eigen competitie. De wedstrijden worden veelal op zaterdag gespeeld (m.u.v. de recreanten).

Mini’s

De jongste volleyballertjes zijn in de leeftijd van 7 tot 12 jaar. Voor deze leeftijd is het minivolleybal ontwikkeld, aangepaste veldgrootte en spelregels om de eerste beginselen van het volleybal onder de knie te krijgen. De allerjongsten beginnen met circulatievolleybal. Er is een onderverdeling in verschillende klassen, afhankelijk van de spelervaring.

Jeugd

Jeugdvolleybal is er in de leeftijd van 12 tot 18 jaar. Ook hier geldt een onderverdeling in verschillende prestatieniveaus. In principe komen geen gemengde teams voor. Omdat we in onze jeugd willen investeren, bieden we de selectieteams twee trainingen per week aan.

Senioren

Voor iedereen van 18 jaar en ouder is er de seniorencompetitie. Er zijn meerdere dames- en herenteams. Bij de verschillende teams is te zien op welk niveau er gespeeld wordt.

Recreanten

Binnen de recreanten van WSV zijn er zowel een mix-, dames en herenteams. Alle teams trainen 1 keer per week. Daarnaast spelen zij met enkele teams mee in de recreantencompetitie in de regio Nieuw Gelre.

Specials

Op woensdagavond wordt er in de Kei getraind door de Specials, onder leiding van bevlogen trainers en vrijwilligers. Hierbij zijn volwassenen met een verstandelijke beperking van harte welkom om te komen sporten. Er wordt niet alleen gevolleybald, er komen vele verschillende sporten en spelen voorbij. Voor meer informatie of een keer mee sporten kunt u contact opnemen met specials@wsvvolleybal.nl

WSV, meer dan alleen volleybal

Als je denkt dat WSV alleen volleybal speelt, heb je het mis. De vereniging scoort hoog als het om verenigingsactiviteiten gaat. Wat te denken van een eigen jeugdkamp, diverse toernooien en de jaarlijkse vrijwilligersavond. Dit gaat allemaal niet vanzelf. Zoals bij elke vereniging moet het nodige georganiseerd worden. WSV kent een bestuur, commissies en kaderleden die allemaal op basis van vrijwilligheid ervoor zorgen dat de vereniging blijft draaien.

Wat als ik wil volleyballen bij WSV?

Neem contact op met het secretariaat (secretaris@wsvvolleybal.nl) en maak een afspraak voor een eerste training. De trainingstijden staan elders op de website. Iedereen kan bij WSV 3x meetrainen zonder kosten om te bekijken of het allemaal bevalt. Daarna beslis je of je lid wilt worden. De Technische Commissie bekijkt wat met jouw spelniveau en ervaring de mogelijkheden zijn. Samen met jou wordt aan de hand van je interesses besproken in welk team je dan het beste kunt gaan spelen.

We verwelkomen je graag als nieuw lid!