Engeltherm WSV – Nieuwsbrief 10 maart 2024

Zo langzamerhand komen de eindposities van alle competitieteams in beeld, zo snel gaat het alweer. De competitie eindigt weer vroeg, half april is het klaar. Dat betekent ook dat we aan allerlei andere bezigheden binnen de club kunnen gaan denken, zeker omdat het ook ons jubileumjaar is. Bestuur en commissies zijn druk bezig om dat op allerlei manieren vorm te geven, want het moet natuurlijk wel gedenkwaardig worden.

In memoriam Alfred Horstman

Alfred was een trouwe sporter, die ruim 30 jaar lid is geweest van de Specials.

Alfred was een zeer geliefd persoon bij zijn medesporters en de vrijwilligers.

Altijd vrolijk, meelevend, gezellig, geïnteresseerd en genoot van zijn uurtje sporten.

Bij het starten van de sportavond in de kring had Alfred een favoriete oefening, namelijk met rechte benen je tenen raken. Ook al lukte dit niet en ging het met gebogen knieën, Alfred ging er altijd voor.

We maakten er een grapje over en zeiden de ene keer: je armen zijn te kort en de andere  keer: je benen zijn te lang.

Alfred kon erg genieten van deze grapjes.

We gaan Alfred zeker missen, maar de mooie herinneringen blijven en zijn favoriete kringoefening gaan we in ere houden.

Vrijwilligers gezocht voor ons jubileumjaar

Zoals in de nieuwjaarspeech al aangekondigd zijn we nog steeds op zoek naar mensen die het leuk vinden om mee te doen aan de voorbereidingen van ons jubileumjaar. We willen tal van activiteiten gaan bedenken en uitvoeren, inclusief een groot feest, maar daar hebben we natuurlijk wel wat hulp bij nodig. Nu al hebben een aantal mensen uit bestuur en activiteitencommissie de eerste ideeën bedacht, maar dat is nog lang niet genoeg. Op 20 maart organiseren we een bijeenkomst om nog veel meer ideeën te bedenken en uit te werken. Heb je zin om hier aan mee te doen, meld je dan even bij onze secretaris, secretaris@wsvvolleybal.nl

WSV King of the Beach 2024

Op zondagmiddag 19 mei (1e Pinksterdag) hebben we een primeur: het eerste Engeltherm WSV King  of the Beach toernooi in Zutphen. Er zal tussen 12:30 – 18:00 uur gespeeld worden in 3 categorieën:

• Mix: richtlijn 2e klasse en lager (max. 15 teams)
  • Heren: richtlijn vanaf 1e klasse (max. 15 teams)
  • Dames: richtlijn vanaf 1e klasse (max. 15 teams)

Stel je team van minimaal 3 spelers samen en schrijf je in voor 21 maart 2024 via https://forms.gle/ZfrXiXFvxmeyhPy26! Deelname aan het toernooi is gratis!

Aansluitend is er de mogelijkheid om gezamenlijk te eten (kosten voor eigen rekening).

Nadere info hierover volgt per e-mail. Goed om te weten: in eerste instantie benaderen we alleen leden van Engeltherm WSV voor deelname. Mocht er na 21 maart nog ruimte zijn, dan zullen we ook omliggende verenigingen benaderen om deel te nemen. Heb je vragen? Mail dan naar evenementen@beachcenterzw.nl

Laatste thuisdag in De Kei

Zaterdag 13 april is de laatste thuisdag van dit seizoen en dat moet natuurlijk gevierd worden! Na een heel seizoen de volle inzet gegeven te hebben, wil WSV alle leden belonen met een feest. De activiteitencommissie is druk bezig geweest met het regelen van een externe feestlocatie waar alle leden van WSV welkom zijn. Om er een onvergetelijke avond van te maken vragen wij een kleine bijdrage voor deze avond. Verdere informatie komt snel op de social media kanalen, dus houdt ze in de gaten!

Sport- en Beweeggala

In de Buitensociëteit werden vrijdagavond 1 maart de belangrijkste sport- en beweegprijzen van Zutphen uitgereikt. Dat gebeurde tijdens het eerste Zutphens Sport- en Beweeggala, georganiseerd door Actief Zutphen waarbij bijzondere sport- en beweegprestaties van het afgelopen jaar werden gevierd.

Het gala werd geopend door een dansoptreden van projectgroep Danza van Mars Bentum. Daarna werden onder het toeziend oog van bijna 400 gasten de awards uitgereikt. De winnaars zijn in vijf categorieën te vinden. De prijs voor Beste Sportteam werd het drietal van ‘Fietsen van Zutphen naar Parijs’, De Maatschappelijke Beweegprijs is naar ‘Buddy Obstacle Run’ gegaan, de ‘Vrije Slag Door Zutphen’ werd bekroond met de Actieve Buurtprijs, de Individuele Sporter Van Het Jaar werd Yanick Vrielink en de Vrijwilliger Van Het Jaar werd Eddy Groen. Helaas dus geen award voor onze eigen nominatie De Sportspeeltuin, maar alle respect en felicitaties voor de andere winnaars. En volgend jaar weer nieuwe kansen.

Lerarenvolleybaltoernooi

Op zondag 28 januari was er in de Kei een door WSV Volleybal georganiseerd lerarenvolleybaltoernooi voor alle onderwijzers, leraren en docenten. Uiteindelijk hebben er 7 teams van 6 verschillende scholen gestreden om de prijzen.

Om 13:00 uur begon het toernooi echt met de wedstrijden. De wedstrijden waren allemaal op een behoorlijk niveau en sportiviteit stond voorop. Na het spelen van alle wedstrijden, waren de resultaten als volgt:

Nummer 1: De Fontein

Nummer 2: De Springplank team 1

Nummer 3: De Steenuil

Het was een zeer geslaagde en sportieve dag met een goede opkomst. Op naar de volgende editie van het lerarenvolleybaltoernooi in 2025!

Het einde van het seizoen nadert en dat betekend dat de jaarlijkse jeugdactiviteit er weer aankomt! Deze zal plaatsvinden op vrijdag 15 maart om 20.00 uur. Dit jaar gaan we iets anders doen dan voorgaande jaren, namelijk laser-gamen! Speel jij in de jeugd en heb jij je nog niet aangemeld? Doe dat dan nog snel zodat jij samen met je teamgenoten de strijd kan aan gaan met het laser-gamen tegen andere teams. Wij hebben er hard aan gewerkt om er een leuke activiteit van te maken en hebben er zin in en hopelijk jullie ook!

15 maart: Jeugdactiviteit

17 maart: Sportspeeltuin

13 april: Laatste thuisdag en eindfeest

14 april: Sportspeeltuin