Engeltherm WSV – Nieuwsbrief 11 februari 2023

Sinds de vorige nieuwsbrief zijn er weer veel zaken de revue gepasseerd. In deze nieuwbrief een overzicht daarvan, aankondigingen van nieuwe activiteiten en acties en natuurlijk andere nieuwsberichten die we graag met jullie willen delen.

De Sportspeeltuin komt op TV!

Op vrijdag 20 januari zijn er voor het RTL programma ‘Onderweg naar de Regio’ in de Kei TV opnames gemaakt van de Sportspeeltuin. Leuk om mee te maken hoe dat in zijn werk gaat. En gelukkig was de belangstelling groot en was er zelfs speciaal daarvoor een extra training voor JB1 / D2 georganiseerd, welke ook uitgebreid aan bod is gekomen. We zijn nu in afwachting van de eerste previews om de resultaten kritisch te beschouwen. De voorlopige datum van uitzending hebben we ook al ontvangen: zondag 23 april om 15.30 uur op RTL 4. Zodra de datum definitief is laten we dat natuurlijk weten.

Lerarentoernooi 29 januari

Op zondag 29 januari was er in de Kei een door WSV Volleybal georganiseerd lerarenvolleybaltoernooi voor alle onderwijzers, leraren en docenten in de gemeente Zutphen. Via verschillende sociale mediakanalen en de lokale kranten waren er scholen opgeroepen om mee te doen. Uiteindelijk hebben acht verschillende teams zich aangemeld om de competitie met andere teams aan te gaan.

Vanaf half één was de inloop en de deelnemers waren zo enthousiast dat zij stipt om 12:30 uur al klaarstonden om te beginnen. Om één uur begon het toernooi echt met de wedstrijden, welke in twee poules van vier teams waren georganiseerd. De wedstrijden waren allemaal op een behoorlijk niveau en sportiviteit stond voorop. Na de poulerondes speelden de nummers 1 tegen de nummers 2 van de andere poule, en de nummer 3 tegen de nummers 4 van de andere poule. In de laatste wedstrijden werd vervolgens gestreden om de podiumplekken met het volgende resultaat:
Nummer 1: SO De Springplank team 1
Nummer 2: Kindcentrum Adriaan van den Ende
Nummer 3: Praktijkonderwijs Zutphen

Het was een zeer geslaagde en sportieve dag met een grote opkomst. Meer dan 80 volleyballers die actief zijn geweest, met daarnaast een hele tribune vol met supporters. En de mooiste reacties van de teams na afloop: ‘We kijken al weer uit naar het toernooi van volgend jaar!’ Dus dat beloven we bij deze, volgend jaar komt er een Open Zutphens Leraren Volleybal Kampioenschap 2024.

Tulpen-Actie: Met Engeltherm WSV, de groene vereniging, gaan wij fris het voorjaar in.

Wij als Evenementencommissie hebben een nieuwe actie. Deze komt in plaats van de Jantje Beton collecte. In samenwerking met IJsseltulp gaan wij namelijk tulpen verkopen. De actie loopt van 1 februari t/m 17 februari 2023.

Deze actie is online opgezet, wat betekent dat jouw (totale) bestelling alleen online kan worden gedaan! Dit zorgt er tevens voor dat we de betalingen kunnen laten plaatsvinden via IDEAL. Houd daarom de komende weken de website www.wsvvolleybal.nl/tulpen-actie/ in de gaten, je kunt hier het bestelformulier vinden en de bestellingen plaatsen. Ook worden er in Sporthal de Kei flyers opgehangen waarop een QR-code staat. Daarmee kunt u ook naar tulpen-actie op de website komen.

De Evenementencommissie organiseert en faciliteert leden in de tulpen-actie. Leden, jij dus, helpen door verkoop onze vereniging financieel te ondersteunen. De vereniging kan met jouw hulp materialen, bijvoorbeeld ballen en netten kopen. Maar het helpt ook bij het organiseren van vele andere mooie activiteiten. Denk hierbij aan de verenigingsbijdrage voor het jeugdkamp, de sinterklaasviering, het kerstmixtoernooi en nog vele andere verenigingsactiviteiten.

Dit jaar hebben we een mooie selectie aan verschillende soorten tulpen uitgekozen bij kwekerij IJsseltulp. De bestellingen kunnen op zaterdag 25 februari van 12.00 t/m 14.00 uur worden opgehaald bij Sporthal de Kei. Heel veel succes met de verkoop! En … voor de beste verkopers van de vereniging zijn er ook nog leuke prijzen beschikbaar.

Oude shirts te koop

Nu we allen geheel in het nieuw zijn gestoken om onze wedstrijden in verenigingskleuren te spelen, hebben we natuurlijk een heleboel shirts over. Deze shirts met de naam van de vorige verenigingssponsor – Innovatiemakelaars.nl – zijn nog in prima staat. Ze kunnen voor vele doeleinden worden gebruikt, je kunt ze zelfs inlijsten als herinnering aan een (eigen) roemrucht sportverleden! En goed nieuws wat dat betreft, want de shirts zijn voor leden te koop voor € 5 per stuk, waarbij je je voorkeur voor je eigen shirt mag aangeven (geen garantie). Binnenkort laten we weten hoe we dat gaan organiseren, dus houd de nieuwsbrief en je mail of app in de gaten.

Stratenvolleybaltoernooi 2023

De organisatoren van het Stratenvolleybaltoernooi, dat vorig jaar voor het eerst weer werd georganiseerd, gaat ook dit jaar weer plaatsvinden. Vanuit WSV Volleybal en FC Zutphen hebben een paar enthousiaste leden de handen ineen geslagen om het dit jaar nog beter en groter op de kaart te zetten.

De eerste bijeenkomst van deze vrijwilligers heeft in ieder geval al een datum opgeleverd: Het Stratenvolleybaltoernooi 2023 wordt gehouden op zondag 23 april. Nadere berichten volgen uiteraard zo snel mogelijk met daarbij ook de mogelijkheid om je team op te geven.

1 – 17 februari 2023: Online bestellen Tulpen-Actie

13 februari, 6 maart, 27 maart, 17 april: inloopspreekuur Arcus Fysiotherapie in de Kei

25 februari, 11 maart, 25 maart, 15 april (laatste competitiedag): WSV thuisspeeldag

19 februari en 5 maart: Sportspeeltuin, 10.00 – 11.00 (en verder iedere twee weken)