Engeltherm WSV – Nieuwsbrief 13 januari 2022

Alweer de tweede week van het nieuwe jaar en iedereen is weer begonnen met het aftrainen na de feestdagen. De tweede helft van de competitie start op en we gaan vol van ambitie aan de slag om daar mooie resultaten neer te leggen.

De Sportspeeltuin komt op TV!

Op vrijdag 20 januari is er een extra Sportspeeltuin, want dan worden er in Sporthal De Kei televisieopnamen gemaakt voor het RTL programma ‘Onderweg naar de Regio’. De Sportspeeltuin voor kinderen van drie tot zes jaar en onze vereniging krijgen daarmee landelijke aandacht.

‘Onderweg naar de Regio’ is een televisieprogramma dat langs gaat in alle regio’s die ons land kent. Terwijl vele unieke locaties worden getoond, vertellen de presentatoren elkaar waar ze zijn geweest, wat ze hebben gezien en meegemaakt. Wat leeft er in deze regio en wat zijn de leuke feitjes of weetjes? De Sportspeeltuin is het onderwerp van het bezoek aan Zutphen. Het programma wordt elke zondag om 15.30 uur op RTL4 uitgezonden. De datum van uitzending van ‘ons’ programma staat nog niet vast, daar berichten we later over.

Speciaal voor de televisieopnamen maken we een extra Sportspeeltuin, die gratis toegankelijk is. Net als altijd worden weer veel verschillende speel- en beweegplekken gecreëerd met de thema’s rennen en gaan, rollen en draaien, klimmen en kruipen, balanceren en springen en balvaardigheid. Deze extra Sportspeeltuin is op vrijdag 20 januari van 18.00 tot 19.00 uur in Sporthal de Kei, waarbij een TV ploeg ook opnamen gaat maken. Kinderen en ouders die bij de opnamen aanwezig willen zijn en spelenderwijs willen leren sporten en bewegen, kunnen zich aanmelden. Bij opgave geef je ook expliciet toestemming dat de opnamen gemaakt en uitgezonden mogen worden. Stuur even een berichtje als je er bij wilt zijn via sportspeeltuin@wsvvolleybal.nl.

Dus ben jij 3 tot en met 6 jaar? Kom dan samen met je ouders spelenderwijs sporten bij de Sportspeeltuin in Sporthal De Kei te Warnsveld tijdens de televisieopnamen. En uiteraard mogen er ook introducees meegenomen worden op voorwaarde dat zij zich aanmelden. Je kunt jezelf dan binnenkort ook terugzien op de landelijke televisie en natuurlijk zorgen we dat de reportage ook  bij ons beschikbaar is om terug te kijken. Dus zegt het voort, want we hopen op een flinke opkomst.

Open club CMV

Op zaterdag 7 januari werd de eerste ronde van het Nationaal Open Jeugd Kampioenschap CMV gespeeld. Met een flinke delegatie van kinderen, ouders, coaches, begeleiders, scheidsrechters en toeschouwers werd op tijd afgereisd naar het hoge noorden, want de speellocatie was in Hoogeveen. Vanuit Engeltherm WSV Volleybal deden we mee met een niveau 6 selectie onder leiding van Kim Brandes. De tegenstanders die we daar troffen waren Alterno Apeldoorn, Apollo 8 Borne, Forza Hoogland en Twente ’05.

De eerste wedstrijd was tegen Forza Hoogland en werd gewonnen met 2-0. Daarna hadden we twee pittige wedstrijden tegen Alterno en Apollo 8, we verloren beide met 2-0, maar werden niet van het veld afgeslagen. De vierde wedstrijd was tegen Twente ’05, die al een set hadden gewonnen van Alterno. Als we 2-0 zouden winnen, werden we derde in de poule en mogen we ook de kruisfinales spelen. Als het 1-1 of 2-0 verlies werd, zouden we vierde zijn en treffen we het moeilijker in de kruisfinale.

De laatste poulewedstrijd liep gesmeerd met veel enthousiasme en wonnen we met 2-0, waardoor we derde in de poule werden en kruisfinales mogen spelen tegen nummer vier van de andere poule. Dit was Pegasus Nijmegen. We startten de wedstrijd met veel enthousiasme en het liep steeds beter en beter. Deze wedstrijd wonnen we dik met 2-0 en hiermee zijn we door naar de halve finale van het NOJK!

Alle meiden hebben een bijdrage kunnen leveren in dit toernooi. Als vereniging zijn we super trots dat we een grote groep jonge talentjes hebben. De spelers die onder leiding van trainer en coach Kim Brandes hebben meegedaan zijn: Isabel, Britt, Sanne, Milou, Heleen, Valerie en Iefke.

20 januari 2023: TV opnames Sportspeeltuin in De Kei

21 januari 2023: WSV thuisspeeldag

22 januari 2023: Sportspeeltuin (10.00 – 11.00)