Engeltherm WSV – Nieuwsbrief 2 juli 2022

Het is al weer zo goed als vakantietijd en we zijn met heel veel zaken in de afrondende fase. Straks lekker genieten van even niets doen, thuis of op pad vakantie vieren. Wel zijn er de afgelopen weken veel dingen gebeurt en zaken geregeld, waarvan hieronder verslag.

Jeugdkamp

Wat een fantastisch jeugdkamp hebben we gehad. Prachtig weer en een heel lieve en leuke groep kinderen. De leiding had een prachtig programma in elkaar gezet, waarmee we best wel veel te doen hadden. Denk maar aan het zaklampen morsespel, de bonte avond of de dropping. Maar ook aan de sportdag en al het corvee dat gedaan moest worden. En niet te vergeten de heerlijke maaltijden, waar iedereen met smaak van genoten heeft. Fantastisch om met zo’n grote groep jeugdleden op pad te gaan en een lang weekend te genieten met elkaar. En met dank natuurlijk aan alle vrijwilligers die dit mooie evenement hebben mogelijk gemaakt! Volgend jaar weer, beloofd!

Clubfundactie

Op 18 juni zijn (vrijwel) alle FAN-artikelen van de Clubfundactie in Sporthal de Kei opgehaald. Daarnaast hebben we deze ochtend een mooie cheque uitgereikt gekregen met het bedrag voor de clubkas waar we samen voor hebben gespaard. En we hebben ook nog een heleboel cadeautjes gekregen die op het jeugdkamp zijn uitgedeeld: iedereen een broodtrommel en een schetsblok van de vereniging. Komend jaar zien we de slippers, bidons en schetsblokken wel in gebruik terug in de Kei.

Nieuwe hoofdsponsor: nieuwe shirts

Met onze nieuwe hoofdsponsor Engeltherm moeten we natuurlijk ook aan de slag met nieuwe shirts voor de verschillende teams. Er is al gewerkt aan een nieuw ontwerp en een ‘werkgroep’ is de bestelling aan het voorbereiden. Maar daarvoor moet er natuurlijk gepast gaan worden en dat moet snel, want de lange levertijden van tegenwoordig maken het noodzakelijk om dit zo spoedig mogelijk te regelen. De werkgroep heeft daarom voor de komende week al een aantal momenten met passhirts georganiseerd, zodat we snel kunnen handelen. Alle jeugd-, senioren- en recreantenteams doen hier aan mee. Momenten voor het passen van de kleding:

– Donderdag 7 juli 2022 van 18:00 tot 20:30 uur in Sporthal de Kei;
– Vrijdag 8 juli 2022 van 19:00 tot 20:30 uur in Sporthal de Kei;
– Maandag 11 juli 2022 van 18:00 tot 20:00 uur op het Beach Center.

We hopen dat we de nieuwe shirts op tijd kunnen ontvangen om er met de nieuwe competitie mee van start te kunnen gaan.

“Bedankt voor het fluiten scheids …!”

Dit zullen de spelers en coaches afgelopen na de wedstrijd vaak hebben gezegd. En terecht: want al die scheidsrechters hebben zich op die manier ingezet voor de club. Sommigen omdat ze volgens het schema aan de beurt waren om te fluiten, sommigen omdat ze het gewoon leuk vonden en een enkeling omdat die op het laatste moment naar De Kei wilde komen om een ‘probleem’ op te lossen. Als scheidsrechterscoördinator bij WSV Volleybal wil ik zelf al die scheidsrechters ook nog een keer bedanken. Ik stuurde het afgelopen seizoen als nieuweling bij de club regelmatig het schema rond, in het begin zonder te weten wie dan op de bok zou gaan zitten. In de loop van het seizoen is dat gelukkig veranderd, ook door de ‘opfriscursussen’ die ik bij de meeste senioren teams heb gegeven. Geweldig zoals jullie tot de laatste wedstrijd toe hebben gefloten!

Het nieuwe seizoen komt er al weer aan en ik hoop dat het minstens net zo goed gaat als afgelopen jaar. Verschillende onderdelen uit het Arbitrageplan dat het bestuur onlangs heeft vastgesteld zullen hierbij gaan helpen. De belangrijkste zijn:

• Alle senioren zullen worden ondersteund om de digitale vaardigheidstoets van de Nevobo te halen: dan mogen ze als scheidsrechter worden ingezet;
  • Er wordt gestart om dit ook voor de (oudere) jeugdteams te gaan doen;
  • Alle beginnende scheidsrechters worden door ervaren scheidsrechters begeleid bij hun eerste wedstrijden;
  • Alle scheidsrechters worden regelmatig gevolgd door ervaren scheidsrechters, die ook vragen beantwoorden over en feedback geven op spelsituatie;
  • Er worden enkele oefensessies / cursussen georganiseerd om scheidsrechters te helpen bij hun ontwikkeling.

Maar eerst de zomervakantie en voor sommigen het beachveld op. Begin van het nieuwe seizoen staan we dan weer fris aan de start!

Klaas van der Wielen, scheidsrechterscoördinator WSV Volleybal

Save the date: 9 september

Op vrijdag 9 september gaan we als start van het seizoen een leuke avond organiseren voor alle leden en andere betrokkenen, waarin alle teams, de trainers en coaches en een aantal sponsoren zich gaan presenteren. We hebben dan ook nog een aantal andere activiteiten in petto, maar daar wordt nog aan gewerkt en die maken we later bekend. Maar reserveer de datum alvast: vrijdag 9 september!

Oproep

Vanuit het bestuur zijn we op zoek naar een vakkundige fotograaf en/of videograaf, die ons kan ondersteunen bij het maken van (professioneel) beeldmateriaal ten behoeve van onze publiciteit in allerlei verschillende media. Heb je interesse, laat dan maar wat horen bij het bestuur.