Engeltherm WSV – Nieuwsbrief 23 december 2023

Het is al weer bijna kerst, het jaar is voorbij gevlogen. Dat betekent dat we ook al weer halverwege het seizoen zijn en de eerste kampioenen al weer hebben kunnen feliciteren. Maar we zijn nog niet helemaal klaar met het jaar, we hebben aanstaande donderdag nog het jaarlijkse oliebollentoernooi te goed. En verder nog veel meer mooi nieuws in deze aflevering.

Sint Nicolaas

Al weer een paar weken geleden, maar zeker het vermelden waard. Voor alle CMV kinderen was er een  Sinterklaas middag, waar zowel heel veel spellen werden gedaan als cadeautjes uitgepakt.

Nominaties Sportgala

Verheugend nieuws en waardering voor onze vereniging, want we zijn met twee activiteiten genomineerd om deel te nemen aan het Sportgala. Op 1 maart 2024 vindt in de buitensoos van de Hanzehof het Zutphense Sport- en Beweeggala plaats. Die avond worden sport- en beweegprojecten en mooie sportprestaties in het zonnetje gezet. In het bijzonder initiatieven waarbij het doel is dat iedereen mee kan doen. Het thema is namelijk inclusie. Er zijn vijf categorieën:

• Actieve buurtprijs
  • Maatschappelijke beweegprijs
  • Sportprestatie van het jaar – Individueel
  • Sportprestatie van het jaar – Team vanaf 2 personen
  • Vrijwilliger

Een onafhankelijke jury gaat alle nominaties bekijken en daaruit per categorie 3 prestaties kiezen. Vooraf aan het Zutphense Sport- en beweeggala zetten we deze 3 prestaties in het zonnetje. Op 1 maart 2024 zijn de 3 genomineerden per categorie aanwezig en wordt de winnaar per categorie bekend gemaakt.

Het verheugt ons te melden dat wij zelf genomineerd zijn met de Vrijwilligers van de Specials in de categorie ‘Vrijwilligers’ en met de Organisatie van de Sportspeeltuin in de categorie ‘Maatschappelijke beweegprijs’. Uiteraard gaan we er voor om deze prijzen in de wacht te slepen.

Kampioenen bij de CMV teams!

De eerste helft van de competitie levert bij de CMV-jeugd altijd weer kampioenen op. Mooi dat veel teams dat weer behaald hebben, zodat ze in de tweede helft op een nog uitdagender niveau kunnen gaan spelen. We geven alle kampioensteams een plekje in deze nieuwsbrief, hier de CMV teams.

N3.1
N3.3
N4.1
N5.1

Kampioenen bij de jeugdteams

De eerste helft van de competitie levert bij de jeugd altijd weer kampioenen op. Mooi dat drie teams dat weer behaald hebben, zodat ze in de tweede helft op een nog uitdagender niveau kunnen gaan spelen. We geven alle kampioensteams een plekje in deze nieuwsbrief, hier de jeugdteams.

MB1
MC1
MC2

Lerarentoernooi

Op zondag 28 januari organiseert Engeltherm WSV Volleybal de 2e editie van het volleybaltoernooi speciaal voor onderwijzers, leraren en docenten. Het toernooi start om 13:00 uur en zal ongeveer 17:00 uur worden afgesloten met een prijsuitreiking en een drankje aan de bar.

Wij willen dit toernooi graag organiseren omdat we het belangrijk vinden dat scholen onderling en met ons verbinding hebben, zodat we in de toekomst meer en gemakkelijker kunnen samenwerken. En dat zien wij vooral vanuit het perspectief dat we gezamenlijk meer kunnen doen aan het stimuleren van sport en beweging bij kinderen, dus ook de leerlingen op de verschillende scholen.

We rekenen er op dat het toernooi – net zoals vorig jaar – druk bezocht zal worden, de wedstrijden in een goede sfeer gespeeld gaan worden, kortom dat het weer een geslaagde dag gaat worden.

Alle scholen in de gemeente Zutphen hebben inmiddels een e-mail ontvangen met een uitnodiging voor het toernooi. Deelname aan het toernooi kost € 15 per team. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar secretaris@wsvvolleybal.nl en kan tot en met 21 januari 2024!

Eerste echte nieuwjaarsborrel van WSV

Het jaar 2023 is voorbij gevlogen. Een jaar vol volleybalhoogtepunten. Zo hebben we in het afgelopen seizoen veel nieuwe leden mogen verwelkomen, is ons dames 1 kampioen geworden, net zoals meisjes C1, Meisje B1, meisjes A1, jongens C1 en niet te vergeten de mini’s van niveau 5.1, 3.3 en 4.1. Ook hebben we in het nieuwe seizoen een tweede herenteam kunnen vormen en zijn we blij met onze nieuwe hoofdsponsor Engeltherm.

Om samen te proosten op een nog beter 2024 willen we jullie uitnodigen voor een nieuwjaarsborrel op vrijdag 5 januari om 19.30 uur in het Koelhuis. Dus laat voor de verandering je volleybalkleren thuis en trek je chique nieuwjaarskleding aan. Kom gezellig met je team om te proosten op het nieuwe jaar (of voor de jeugd/mini’s met één ouder) en het eerste drankje krijg je van ons! Om een idee te krijgen hoeveel mensen aanwezig zullen zijn, vragen we jullie dit aan te geven via de volgende link: https://forms.gle/a2s18wheCmgJjvpp7 Liefs en tot gauw, de activiteitencommisie.

Alweer een nieuwe sponsor

Er hangt weer een nieuwe banner bij onze thuisspeeldagen, namelijk van AACC, Accountants & Bedrijfsadviseurs. Richard van Leeuwen, directeur en accountant bij AACC vertelt: ‘Wij zijn er voor de ondernemer. Als ondernemer kun je advies en ondersteuning gebruiken bij accountantszaken, salarisadministratie, belastingen en administratieve dienstverlening. De adviseurs van AACC staan voor je klaar met begrijpelijk en toegankelijk advies en daar waar nodig zullen wij concrete ondersteuning bieden.’

We zijn blij met de ondersteuning die AACC ons de komende jaren op deze wijze biedt en we hopen Richard en zijn collega’s regelmatig bij onze thuisdagen te treffen.

28 december   WSV Oliebollentoernooi

5 januari             WSV Nieuwjaarsborrel in het Koelhuis

7 januari             Sportspeeltuin

27 januari          Grote thuisspeeldag Engeltherm WSV Volleybal

En dan is het kerst en oud & nieuw

Het jaar zit erop, de kerstmenu’s zijn bedacht en de oliebollen besteld. Goede voornemens worden nog overwogen, maar we gaan er sowieso weer een mooi nieuw jaar van maken, ook bij WSV. Namens het bestuur wensen we alle leden en andere betrokkenen hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Sportieve groet,

Bestuur WSV Volleybal