Engeltherm WSV – Nieuwsbrief 30 maart 2024

Zo tegen het einde van het seizoen staan er veel activiteiten op stapel. Er komt bij het jaarlijkse Zutphen on the Beach een WSV beachtoernooi. We hebben op 13 april een groot eindfeest. We kunnen Dahlia’s kopen. We komen in een extra ALV bij elkaar om ons uit te spreken over het overnemen van de kantine (heb je de enquête al ingevuld?) en alle kampioenen van dit jaar gaan weer feest vieren. In deze nieuwsbrief een update.

Lasergamen in De Kei!

Vrijdag 15 maart was de jaarlijkse jeugdactiviteit, maar deze keer net even anders. Na al die jaren bowlen, was het tijd voor een potje lasergamen. Niet zomaar lasergamen, maar lasergamen in het donker en ook nog eens in de Kei! De opkomst was groot met maar liefst +40 jeugdleden. Zij werden verdeeld in vier verschillende teams die met elkaar de strijd zijn aangegaan. Team blauw wist de meeste mensen uit te schakelen (of werd zelf het minste geraakt) en kwam als winnaar uit de bus! De teams die moesten wachten konden vanuit de kantine meekijken naar het lasergamen onder het genot van een drankje. Gevoed door het fanatisme, gingen de spelletjes ook nog door in de kantine. Zo werd er 30 seconds gespeeld, kon er gedart worden, maar werd er ook fanatiek gepoold. Al met al een geslaagde avond voor de jeugdleden!

Jeugdkamp 2024

Alle kinderen van de CMV en onze jeugdleden, zijn van harte welkom om met ons een weekend vol plezier te beleven op onze vertrouwde locatie in Rijssen. We gaan ons onderdompelen in de wondere wereld van de Olympische Spelen! Of we weer met taarten gaan gooien, kunnen we niet beloven, maar we hebben al wel een boel leuke andere dingen bedacht! Koen, Sven, Rosan, Dianka, Onno, Kim, Sarah, Britt en Ellen zijn al druk bezig met het uitwerken van een spetterend programma voor de drie dagen en het belooft weer spectaculair te worden. Net als vorig jaar hopen we natuurlijk op schitterend buitenweer, zodat we veel sport en spel kunnen doen, waarbij uiteraard ook aandacht voor onze eigen sport, volleybal. Dus houdt rekening met de datum 28 juni tot en met 30 juni. Je kunt je nog steeds opgeven via: https://www.wsvvolleybal.nl/aanmeldpagina-jeugdkamp-2024/

Een eigen WSV kantine?

De afgelopen jaren is door bestuur en leden wel vaker nagedacht over het hebben van een eigen verenigingsruimte voor WSV. Tot op heden waren hier geen mogelijkheden voor binnen onze eigen sporthal De Kei. En extern was natuurlijk ook geen optie, omdat de aansluiting met de dagelijkse activiteiten er wel moet zijn. Toch is deze wens altijd actueel gebleven. En nu zijn er dan, naar aanleiding van verschillende gesprekken met de beheerder en de regiomanager van Optisport, nieuwe mogelijkheden ontstaan om dat gewenste ‘eigen’ vorm te geven, namelijk door het overnemen van de kantine van De Kei, inclusief een aantal beheerderstaken.

Om de volgende stappen te zetten, willen we natuurlijk graag weten hoe onze leden daarover denken. Het bestuur heeft daarom een enquête verzonden naar alle leden (en ouders/verzorgers van jeugdleden) om dit te inventariseren. Als je deze nog niet hebt ingevuld hierbij nogmaals het verzoek om dat nog te doen: https://forms.office.com/e/XEF7dBiM9K. Ook heeft het bestuur op 19 april aanstaande alvast een extra Algemene Ledenvergadering uitgeschreven, waar door de leden een besluit genomen gaat worden over het al dan niet overnemen van de kantine, uiteraard na een uitgebreide toelichting en een realisatieplan.

Reminder WSV King of the Beach 2024

Op zondagmiddag 19 mei (1e Pinksterdag) hebben we een primeur: het eerste Engeltherm WSV King  of the Beach toernooi in Zutphen. Er zal tussen 12:30 – 18:00 uur gespeeld worden in 3 categorieën:

• Mix: richtlijn 2e klasse en lager (max. 15 teams)
  • Heren: richtlijn vanaf 1e klasse (max. 15 teams)
  • Dames: richtlijn vanaf 1e klasse (max. 15 teams)

Stel je team van minimaal 3 spelers samen en schrijf je in voor 18 april 2024 via https://forms.gle/ZfrXiXFvxmeyhPy26! Deelname aan het toernooi is gratis!

Aansluitend is er de mogelijkheid om gezamenlijk te eten (kosten voor eigen rekening). Heb je vragen? Mail dan naar evenementen@beachcenterzw.nl

Laatste thuisdag

Zaterdag 13 april is de laatste thuisdag van dit seizoen en dat moet natuurlijk gevierd worden! Na een heel seizoen de volle inzet gegeven te hebben, wil WSV alle leden belonen met een feest. De activiteitencommissie is druk bezig geweest met het regelen van een fantastische feestlocatie waar alle leden van WSV welkom zijn. Om er een onvergetelijke avond van te maken vragen wij een kleine bijdrage voor deze avond. Je kunt je nog steeds aanmelden – nu zelfs samen met één introducé – zie de uitnodiging in de verschillende apps of gebruik onderstaande link. Aanmelden is mogelijk tot 3 april 12:00 uur.

Kleur mee met WSV!

Van groen-wit naar een prachtige bloemenzee! Op zaterdag 13 april, de laatste thuisspeeldag van dit seizoen, is er een verkoopactie in de Kei, georganiseerd door de actiecommissie. In samenwerking met werk- en zorgboerderij Cortenoever kunnen jullie Dahliaknollen kopen. Vijf knollen voor €10. De helft hiervan is voor de vereniging! We starten om 11:00 uur met de verkoop tot uiterlijk 14:00 uur, maar op = op. In de zomer even niet het groen-wit van WSV, maar thuis een prachtige bloemenzee. Doe jij

Nu al weer nieuwe kampioenen!

Zo aan het einde van het seizoen zijn de eerste kampioenen al weer bekend. We feliciteren hen allemaal van harte met de prima prestatie. En we brengen ze met bijgaande foto’s nog graag een kleine hulde aan N4.1, MC1, JB1 en XR2!

N4.1 kampioen
MC1 Kampioen
JB1 kampioen
Mix Recreanten 2 kampioen