Competitie weer op gang, trainingen volgens schema, conditie alweer op peil en alle commissies en bestuur weer volledig in de uitvoeringsmodus, kortom vrijwel alles draait weer zoals het hoort in het volleybalseizoen. En in één moeite door met het zoeken en vinden van nieuwe vrijwilligers voor verschillende taken die nog liggen te wachten op uitvoering. Vooral bij de Actiecommissie (initiatiefnemers van onder andere de Speculaasactie, zie verderop) kunnen ze wel wat hulp gebruiken. En ook de Commissie Relatiebeheer en Fondsenwerving (ook wel Sponsorcommissie) heeft dringend behoefte aan nieuwe mensen die het leuk vinden om zich specifiek met dit onderwerp voor de vereniging in te zetten. Uit ervaring kunnen we zeggen dat het goed voelt om zo nu en dan wat voor je club te doen!
RABO Clubsupport
Ook dit jaar heeft WSV weer meegedaan met de RABO Clubsupport actie. We hebben weer een aantal doelen gesteld om activiteiten voor onze jeugdleden te ondersteunen. Veel mensen hebben onze vereniging weer een financieel steuntje in de rug gegeven door als lid van de Rabobank een stem op ons uit te brengen. Dat heeft ertoe geleid dat we voor de bedoelde activiteiten een prachtig bedrag van € 476,13 hebben ontvangen. Dank Jurre en Stan voor het in ontvangst nemen van de cheque en natuurlijk veel dank aan alle leden die op ons gestemd hebben!

Speculaasactie 2025
De herfst is begonnen, dus het is weer tijd voor onze jaarlijkse traditie, de speculaasactie. Dit jaar gaan opnieuw bakkerij van Zuijlen en bakkerij Eklund de heerlijkste koeken voor ons bakken. Net als de vorige jaren is onze speculaasactie weer online opgezet, wat betekent dat jouw (totale) bestelling alleen online kan worden gedaan! Dit zorgt er tevens voor dat we de betalingen kunnen laten plaatsvinden via IDEAL. Kijk om weer mee te doen op de website voor het bestelformulier: https://www.wsvvolleybal.nl/speculaas-actie/ Als je de bestelling afgerond en betaald hebt, volgt er een bevestigingsmail met je bestelling. En … hoe meer we zelf kopen en verkopen, hoe meer ruimte we krijgen om materialen aan te schaffen en om leuke activiteiten te organiseren!
Let op: De uiterste online besteldatum is vrijdag 7 november om 00.00 uur!
Hierna wordt de speculaas besteld bij de bakkers. Ophalen van jouw bestelling is mogelijk op vrijdag 21 november van 19.00 tot 20.00 uur en zaterdag 22 november van 10.00 tot 11.00 uur, van 14.00 tot 15.00 uur en van 16.00 tot 17.00 uur in de kantine van de Kei. Heel veel succes met de verkoop! Voor eventuele vragen kunnen jullie mailen naar: actiecommissie@wsvvolleybal.nl
Er zijn op dit moment wat problemen met de verzending van de bevestigingsmails van de bestellingen. Wanneer na je bestelling de betaling gedaan is en je onderstaand scherm te zien krijgt, is de bestelling goed doorgekomen.

Groeten, de Actiecommissie
Algemene Ledenvergadering 24 oktober 2025
Op 24 oktober is de halfjaarlijkse Algemene Ledenvergadering van WSV Volleybal gehouden, dit keer vooral in het teken van de financiële verantwoording over het seizoen 2024 – 2025. Daarnaast hebben bestuur en commissies verslag gedaan van hun activiteiten van het afgelopen seizoen. En tot slot zijn er bestuursverkiezingen gehouden, omdat er aftredende en nieuw te verkiezen bestuursleden waren. De opkomst bij deze ledenvergadering was hoger dan anders, wat zeer bemoedigend is. Ten slotte is het van groot belang dat leden zich uitspreken over de onderwerpen die dan met elkaar besproken worden. Dank dan ook aan alle deelnemers aan de vergadering.
En dan over de inhoud. De door de penningmeester opgestelde financiële verantwoording is voorafgaand aan de vergadering uitgebreid besproken met de Kascontrolecommissie en deze heeft geconcludeerd dat de cijfers een realistisch en goed beeld geven van de financiële zaken over het seizoen 2024 – 2025. Zij raadden de leden aan deze cijfers goed te keuren, wat vervolgens ook werd gedaan. Met dank en complimenten aan de penningmeester.
In de jaarverslagen van de verschillende commissies vielen twee zaken op: 1. de zaken lopen goed en het werk is weer gedaan en 2. in meerdere of mindere mate zijn er nieuwe mensen nodig om dit ook vol te kunnen houden. Specifiek bij de Actiecommissie en Sponsorcommissie zijn mensen hard nodig, maar ook bij onze Specials kunnen meer mensen zich gaan inzetten.
En tenslotte de bestuursverkiezing. Allereerst mocht de voorzitter – Max van Leeuwen – aftreden (hij was na negen jaar niet meer herkiesbaar) zodat de opvolgende voorzitter – Sven Tijmans – direct het stokje over kon nemen. Deze had daar een reden voor, want hij lastte meteen een extra agendapunt in. Hij vroeg de aanwezige leden of zij in wilden stemmen met het erelidmaatschap voor de ex-voorzitter Max. Na de instemming volgden de felicitaties en was het afscheid compleet.
De bestuursverkiezing ging daarna nog wel even door, want ook Koen Tijmans nam afscheid en ook hij werd uiteraard bedankt voor zijn jarenlange inzet. Ook aftredend, maar wel herkozen is Rosan Klein Wolterink. Dat betekende dat er nog een aantal plaatsen in het bestuur vervuld moesten worden. Gekozen zijn Judith Albers-Visser als nieuwe penningmeester en Chris van den Brink en Hilde Scharenborg als algemene leden van het bestuur. Al met al een gouden ploeg, waar de vereniging op kan rekenen en bouwen!
Dankwoord van de ex-voorzitter
Lieve mensen, het is me een eer geweest om vele jaren lid te zijn van zo’n mooie vereniging. Toen ik mijn gedachten liet gaan over deze te schrijven tekst was ik van plan heel veel mensen persoonlijk te gaan bedanken voor de mooie samenwerkingen, zowel in als naast het veld. Maar bij nader inzien is dat niet te doen. Ik heb in de afgelopen 33 jaar in zoveel teams gespeeld en met zoveel mensen mogen samenwerken dat ik er niet meer uitkom om dat allemaal persoonlijk te doen. Dat wordt dus een algemeen BEDANKT!
Vele herinneringen komen langs bij het terugkijken, waarbij vele hoogtepunten en enkele dieptepunten de revue passeren. Prachtige herenteams waarmee ik gespeeld heb in promotieklasse, eerste klasse, tweede klasse en derde klasse en waar ik al met al (geloof ik) ook twee keer kampioen ben geworden en net zoveel keer gedegradeerd. Sportief best wel fanatiek tot op het laatst en in teams variërend van allemaal ‘oude’ mannen tot teams waar ik vier keer zo oud was als de jongste leden (met leeftijdsverschillen van meer dan vijftig jaar). Het maakte me eigenlijk nooit wat uit, als we maar samen volleybalplezier konden hebben.
Ook naast het veld heb ik altijd veel lol gehad in het bezig zijn voor de vereniging. Ik weet niet meer wanneer ik binnen de TC actief ben geworden, voor mijn gevoel lang geleden. Mooi om daarmee in het hart van de activiteiten en organisatie van de vereniging te staan, alhoewel het ieder jaar weer heel moeilijk is om iedereen tevreden te stellen, vooral met de nieuwe teamindelingen. Maar ja, iemand moet besluiten nemen en dat heb ik altijd samen met de anderen naar eer en geweten gedaan, waarbij het verenigingsbelang voorop stond. In 2015 ben ik in het bestuur terechtgekomen, eerst als algemeen lid en in 2016 ben ik voorzitter van het bestuur geworden. Eén van mijn eerste acties was het opstellen van een ambitieplan voor de vereniging, wat ik iedere drie jaar heb herhaald, omdat dat mij en het bestuur houvast gaf met betrekking tot de richting die we op wilden gaan. Ik merk nu achteraf dat veel daarvan ook bereikt is en dat de vereniging in al die jaren steeds professioneler is geworden.
Bij alle hoogtepunten hoort zeker wat voor mij het laatste ‘kunstje’ is geworden: de eigen kantine. Daar ben ik heel trots op en ik denk dat het de vereniging veel goeds gaat brengen. Niet enkel financieel, maar juist ook door het feit dat we als club een eigen thuis hebben, waar we zoveel mogelijk gebruik van moeten maken.
Tot slot ben ik zeer vereerd dat ik me nu erelid van WSV mag noemen, voor eeuwig verbonden met mijn cluppie! Ik woon nu wel in Brabant, maar mijn hart ligt nog steeds voor een deel bij jullie en ik kom zeker nog wel eens genieten van de sfeer bij WSV. Ik dank nogmaals iedereen voor de fijne jaren en ik wens bestuur, commissie en alle leden net zoveel plezier als ik er altijd aan beleefd heb. Groet, Max.
Teamfoto’s weer op de website
Op 4 oktober, tijdens de eerste grote thuisdag maar ook nog daarna, heeft onze ‘hoffotograaf’ weer geweldige actiefoto’s gemaakt en zijn heel veel teams op de foto gezet, zodat we de website weer konden bijwerken. Inmiddels zijn veel van de teams op de website weer voorzien van een echte (en actuele) teamfoto. De actiefoto’s worden op verschillende momenten gebruikt, onder andere op onze socials, houd ze dus vooral in de gaten.
Openingsfeest weer een succes
Zoals zo langzamerhand een traditie wordt, heeft de activiteitencommissie ook dit jaar weer een openingsfeest georganiseerd. Op 4 oktober was het zover en konden alle leden zich uitleven op het gekozen thema van dit jaar: dieren! Er werd flink verkleed en de uitdossingen waren soms ronduit spectaculair. Ook voor het eerst bij dit feest: een door de kantinemedewerkers georganiseerde daghap, waar vooraf op ingeschreven kon worden. Dit werd massaal gedaan en het was dan ook een hele toer om al die happen op tijd en naar tevredenheid uit de keuken te krijgen. Maar het was een groot succes, dus meer dan voldoende reden om dit vaker te gaan doen.



Gezocht! Kerstversiering voor de kantine
Het einde van het jaar komt alweer in zicht – en dat betekent dat de feestdagen eraan komen! Om onze kantine gezellig in kerstsfeer te brengen, zijn we op zoek naar kerstversiering en decoratie.
Heb jij thuis nog kerstspullen liggen die je niet meer gebruikt? Lever ze dan in bij de bar. Zo maken we er samen een sfeervolle en feestelijke kantine van!
Agenda
9 november 2025 Sportspeeltuin
23 november 2025 Sportspeeltuin
4 december 2025 Sint- en Pietentraining
7 december 2025 Sportspeeltuin
29 december 2025 Oliebollentoernooi
9 januari 2026 Nieuwjaarsborrel
23 januari 2026 Mini- en jeugdavond
25 januari 2026 Lerarenvolleybaltoernooi
14 maart 2026 Seizoensafsluiting
9 mei 2026 Vrijwilligersactiviteit
26 juni 2026 Beachvolleybaltoernooi