Engeltherm WSV – Nieuwsbrief 7 augustus 2023

Misschien een beetje gek, een nieuwsbrief midden in de vakantie, maar aan de andere kant ook wel een goede reminder dat het seizoen binnenkort weer gaat beginnen. Nu nog even lekker genieten van de vakantietijd, thuis of op pad en dan straks weer vol aan de bak om de conditie op peil te brengen en als team klaar te zijn voor de competitie. De reguliere trainingen beginnen weer in de week van 21 augustus.

Jaarafsluiting specials

Op woensdag 21 juni hadden de specials hun jaarlijkse afsluiting van het seizoen. De hele zaal werd omgebouwd om met lasergeweren op elkaar te kunnen schieten. Wat waren de spelers enthousiast en zo werd een leuk seizoen geweldig afgesloten.

OPSLAG

Binnenkort verschijnt er vanuit het bestuur weer een nieuw ambitieplan voor de komende jaren. De laatste details worden nu nog aangepast, zodat we er in het nieuwe seizoen mee aan de slag kunnen. Eén van de zaken die daar in genoemd wordt heeft alles te maken met de cultuur die wij op onze vereniging hebben en graag willen houden. Onder de titel OPSLAG hebben we een aantal spelregels met elkaar opgesteld, waar we de komende nieuwsbrieven ook aandacht aan willen besteden.

OPSLAG staat voor Open en transparant, Positief en optimistisch, Samenwerken en samen spelen, Lachen en plezier hebben, Actief zijn en meedoen, Gezelligheid en samen beleven. Vandaag de eerste twee.

Open en transparant wil zeker niet zeggen dat iedereen alles mag en moet weten. Dat werkt niet en geeft heel veel onrust. Maar het betekent wel dat we eerlijk, open en transparant zijn naar diegenen voor wie dat van belang is. Bijvoorbeeld tussen trainer en spelers, maar ook tussen commissies, bestuur en leden. Zeggen wat er gezegd moet worden en doen wat we moeten doen. Maar wel met begrip en respect voor elkaar en elkaars positie.

Positief en optimistisch is niet voor iedereen hetzelfde. Bij de één is het glas halfvol, bij de ander half leeg. Dat zal ook zeker zo blijven. Maar we kunnen met z’n allen wel proberen positief tegen de vereniging en ons spel aan te kijken, zonder al te veel beren op de weg te zien. Het draagt bij aan de sfeer en maakt het uiteindelijk veel gemakkelijker om samen veel plezier te beleven aan de trainingen, de wedstrijden en alle andere activiteiten die we gezamenlijk uitvoeren.

Sportspeeltuin genomineerd

In Zwembad de IJsselslag vond op woensdag 28 juni het tweede Sportcafé Zutphen van 2023 plaats. Presentator Wilco de Jong ontving verschillende gasten uit de Zutphense sportwereld om te vertellen over de ontwikkeling van de sport in de gemeente Zutphen. Het nieuwe initiatief ‘Actief Zutphen’ en het Sportgala 2024 kwamen uitgebreid aan bod en de genomineerden voor de Maatschappelijke Beweegprijs werden in het zonnetje gezet. En één van die genomineerden was onze eigen Sportspeeltuin! Op 1 maart 2024 wordt het Sportgala 2024 gevierd in de Buitensociëteit en dan krijgen we ook te horen of de nominatie van de Sportspeeltuin wordt omgezet in de Maatschappelijke Beweegprijs van dit jaar. Fingers crossed!

Zutphen on the Beach 2023

Zutphen on the Beach, dit jaar van 30 juni tot en met 5 juli, was ook dit jaar weer een groot succes. Een beachcourt midden in de stad op het ’s Gravenhof met daarop en omheen tal van activiteiten spreekt nog steeds enorm tot de verbeelding, zeker als daar op eredivisieniveau een Queen & King of the Court toernooi plaatsvindt. Prachtige en spannende wedstrijden, zowel bij de dames op zaterdag als bij de heren op zondag, leverden weer kampioenen op, die tevens nominaties ontvingen voor het Nederlands kampioenschap.

Helaas konden we dit jaar niet van de Walburgis kerktoren tokkelen. Vanwege voorgenomen spoedreparaties was de toren tijdens Zutphen on the Beach niet toegankelijk. Volgend jaar maar weer proberen. Na het topsportweekend waren er nog tal van andere activiteiten op de beach, waar veel mensen op af zijn gekomen. Kortom, een geslaagd evenement en volgend jaar maar weer.

Jeugdkamp

Het WSV jeugdkamp was dit jaar weer neergestreken bij De Langenberg in Rijssen. Van 30 juni tot en met 2 juli had de leiding een vol programma in elkaar gezet met veel sport en bewegen. En alles stond deze drie dagen in het kader van het thema ‘Kerst’. Heerlijk om dat nu een keer in de zomer te vieren, compleet met kerstbomen, lichtjes, kerstballen en rendieren. Redelijk tot goed zomers weer maakte dat tot een bijzondere belevenis. Hieronder een foto-impressie van het kamp.

21 augustus: start van de trainingen bij Engeltherm WSV in De Kei

26 augustus: toernooi 3e divisie dames beachvolleybal op het Beach Center

27 augustus: toernooi 3e divisie heren beachvolleybal op het Beach Center

Vanaf oktober: herstart van de Sportspeeltuin