Engeltherm WSV – Nieuwsbrief 7 maart 2023

In deze nieuwsbrief het einde van een tijdperk en tal van nieuwe wetenswaardigheden, want wat er ook gebeurt, WSV Volleybal gaat gewoon door!

Oud papier ophalen, aan een tijdperk komt een einde

Na 27 jaar is er een einde gekomen aan een tijdperk. Vanaf 1995 tot en met vorig jaar – 27 jaar lang – hebben vrijwilligers van WSV Volleybal oud papier opgehaald in Warnsveld. Eind vorig jaar heeft de gemeente Zutphen uiteindelijk besloten hier niet meer mee door te gaan. Na een jaar volop discussies met de gemeente, waarin Henk Wunderink en Dick van Slooten de activiteit met hand en tand verdedigd hebben, is toch per 1 januari 2023 het doek gevallen. De gemeente was uiteindelijk niet vatbaar voor de heldere en verdedigbare argumenten die WSV Volleybal en de andere betrokken verenigingen op tafel hebben gelegd. De alternatieven die door de gemeente werden aangeboden, waren niet acceptabel en leken zelfs meer op het verkapt wegsluizen van activiteiten die bij de reguliere werkzaamheden van de gemeente behoren. Eind vorig jaar is daarom door betrokken vrijwilligers en bestuur besloten om in te gaan op het aanbod van de gemeente van een financiële compensatie in aflopende vorm voor de komende jaren, zodat we aan de nieuwe financiële situatie (namelijk het wegvallen van een aanzienlijke bron van inkomsten) kunnen wennen en op zoek kunnen gaan naar alternatieven.

Zo’n 28 jaar lang is er dus door heel veel leden een bijdrage geleverd door het oud papier eerst handmatig en later middels het laden van containers in te zamelen. Er is in totaal ruim 7,5 miljoen kilogram (!) aan papier door hun handen gegaan, wat een totaalbedrag van bijna € 230.000 (!) voor de vereniging heeft opgeleverd.

Dat is toch wel reden voor een feestje! We hebben daarom voor al die oud oud papierlopers een reünie georganiseerd op 11 maart aanstaande bij onze thuisdag om elkaar nog eens te zien, elkaar te feliciteren met de prestatie en samen een hapje te eten. Heel wat vrijwilligers hebben zich al opgegeven. Dus als je ze zaterdag ziet, vergeet dan niet ze even te bedanken voor hun inzet van al die jaren!

Jeugdkamp 2023

Op vrijdag 30 juni gaat het WSV jeugdkamp 2023 van start. We vertrekken dan met z’n allen weer naar de Langenberg in Rijssen. Een flinke groep vrijwilligers is al druk bezig met het uitwerken van een spetterend programma voor de drie dagen en het belooft weer spectaculair te worden. Net als vorig jaar hopen we natuurlijk op schitterend buitenweer, zodat we veel sport en spel kunnen doen, waarbij uiteraard ook aandacht voor onze eigen sport, volleybal. Dus houdt rekening met de datum 30 juni tot en met 2 juli. Je kunt je al opgeven via: https://www.wsvvolleybal.nl/aanmelding-jeugdkamp-2023/

Social media team WSV

Foto’s maken, foto’s plaatsen, stories maken op Instagram, berichten plaatsen op Facebook, acties onder de aandacht brengen … dit zijn allerlei taken waar ons social media team druk mee bezig is, met plezier.

Wij zijn Lieke, Lorraine, Rosan, Koen en Anouk en wij zijn het social media team van Engeltherm WSV Volleybal. Wij doen ons best om jullie via onze socials op de hoogte te houden van zaken binnen de club, maar ook om leuke en grappige dingen te laten zien. Dit delen wij op onze Instagram en op onze Facebook.

Mocht je ideeën of een opmerking hebben over onze socials, spreek ons gerust aan. We staan open voor feedback. Volg jij ons al? Kijk gauw op Instagram: engeltherm_wsv_volleybal of Facebook: Engeltherm WSV volleybal.

Liefs, Social media team WSV

Stratenvolleybaltoernooi 2023

Het Stratenvolleybaltoernooi, dat vorig jaar voor het eerst weer werd georganiseerd, gaat ook dit jaar weer plaatsvinden. Vanuit WSV Volleybal en FC Zutphen hebben een paar enthousiaste leden de handen ineen geslagen om het dit jaar nog beter en groter op de kaart te zetten.

De eerste bijeenkomst van deze vrijwilligers heeft in ieder geval al een datum opgeleverd: Het Stratenvolleybaltoernooi 2023 wordt gehouden op zondag 23 april. We gaan dit jaar met twee verschillende competities werken (als zich voldoende teams aanmelden), namelijk een topdivisie voor teams met (enige) volleybalervaring en een 1e divisie voor alle overige teams die op hun eigen niveau een fijne volleybaldag willen hebben. Geef dus bij je aanmelding aan in welke divisie je wilt spelen.

Inschrijven kan vanaf nu weer als je een team hebt met 6 tot 9 teamleden die minimaal 16 jaar oud zijn. Eén van de teamleden is contactpersoon en die regelt ook de betaling van het inschrijfgeld (slechts € 15). Je schrijft je in met de naam van de straat die je vertegenwoordigd. Let op: we hebben natuurlijk niet onbeperkt ruimte, dus schrijf je snel in via stratenvolleybaltoernooi@gmail.com.

Oude shirts te koop

Nu we allen geheel in het nieuw zijn gestoken om onze wedstrijden in verenigingskleuren te spelen, hebben we natuurlijk een heleboel shirts over. Deze shirts met de naam van de vorige verenigingssponsor – Innovatiemakelaars.nl – zijn nog in prima staat. Ze kunnen voor vele doeleinden worden gebruikt, je kunt ze zelfs inlijsten als herinnering aan een (eigen) roemrucht sportverleden! En goed nieuws wat dat betreft, want de shirts zijn voor leden te koop voor € 5 per stuk, waarbij je je voorkeur voor je eigen shirt mag aangeven (geen garantie). De verkoop vindt plaats op 15 april tijdens de laatste thuisdag. De betaling kan alleen plaatsvinden via een betaalverzoek of QR-code. Je kan je voorkeur (nogmaals geen garantie) alvast doorgegeven via: https://www.wsvvolleybal.nl/wedstrijdshirts/. De voorkeur kan uiterlijk tot en met 9 april doorgegeven worden.

27 maart, 17 april: inloopspreekuur Arcus Fysiotherapie in de Kei

11 maart: reünie oud oud papierlopers in De Kei

11 maart, 25 maart, 15 april (laatste competitiedag): WSV thuisspeeldag

19 maart, 2 april: Sportspeeltuin, 10.00 – 11.00 (en verder iedere twee weken)