In memoriam – Arne Moerman

Arne Moerman is overleden. Onwerkelijk en toch is het zo.

Dit droevige bericht bereikte ons deze week, nadat we al eerder hadden vernomen dat hij ernstig ziek was. Met het overlijden van Arne verliest WSV Volleybal een markant lid van de vereniging, die zich op verschillende manieren en met veel passie inzette.

Hij maakte kennis met onze vereniging toen zijn dochter Elize bij de mini’s kwam volleyballen. Zij werden samen enthousiast over het spelletje en Arne raakte van lieverlee steeds meer betrokken. Al snel werd hij ook coach van een CMV team en maakte zich daar volgens eigen zeggen ook het spel een beetje eigen. Alhoewel hij zelf van origine geen volleyballer was, weerhield het hem er niet van om toen al ideeën te opperen over verschillende verenigingszaken.

Dat kon alleen maar tot meer betrokkenheid leiden en in 2019 nam hij dan ook de functie van voorzitter Technische Commissie over. Ook daarin onderscheidde hij zich door een eigen visie op de toekomst, wat zich vertaalde in een secuur samengesteld technisch ambitieplan voor de vereniging. Ook de invoering van het technisch hart, samengesteld vanuit de TC en de trainersgroep heeft het mogelijk gemaakt om anders – beter – om te gaan met de prestatielijn door de gehele vereniging heen.

De laatste coronajaren waren zowel voor de vereniging als voor Arne in zijn functie lastig, omdat we weinig concreets konden uitvoeren, ondanks de vele plannen die hij in zijn hoofd had. En net nu we weer wat meer speelruimte kregen, overkwam hem de ziekte waar hij tot het laatst tegen heeft gestreden.

We zullen hem gaan missen. Om zijn oorspronkelijkheid, om zijn ideeën en om zijn enthousiasme.

Wij wensen de familie heel veel sterkte om dit verlies een plek te geven.

Bestuur en Technische Commissie WSV Volleybal