Innovatiemakelaars.nl WSV – Extra nieuwsbrief 3 oktober 2020

Helaas heeft onze nieuwsbrief van gisteren de (alweer) nieuwe maatregelen van de regering met betrekking tot mondkapjes gekruist. Gezien de ernst van de oproep van de overheid en de gevolgen voor onze vereniging toch nog een noodzakelijke aanvulling. Het spijt ons dat we deze niet voor de meeste uitwedstrijden hebben kunnen verzenden.

Corona maatregelen weer aangescherpt

Ook deze nieuwe regels (mondkapjes) hebben wel degelijk invloed op ons verenigingsleven. Hieronder eerst de nieuwste maatregelen met betrekking tot de mondkapjes, daaronder nogmaals de andere maatregelen, zodat we alles bij elkaar hebben staan.

Mondkapjes

Voor iedereen van 13 jaar en ouder geldt een dringend advies een niet-medisch mondkapje te dragen in publiek toegankelijke binnenruimtes. Binnen WSV geldt dit als verplichting. Om duidelijkheid te verschaffen over hoe we in het volleybal hier het beste mee om kunnen gaan, is hieronder een aantal aanvullende regels op een rijtje gezet:

• Het mondkapje is geen vervanging van de overige maatregelen, zoals het houden van de 1,5 meter afstand en het niet yellen, zingen en schreeuwen in de zaal;
  • Jeugdteams vanaf 13 jaar en hun begeleiders en seniorenteams dragen bij binnenkomst op en bij vertrek van de accommodatie mondkapjes;
  • Als teams starten met hun warming-up en tijdens de wedstrijd gaan de mondkapjes af;
  • Wanneer je voor langere tijd op de spelersbank zit, is het advies ook op de bank mondkapjes te dragen;
  • De coach hoeft geen mondkapje te dragen, om zo verstaanbaar te blijven bij het geven van aanwijzingen aan het team;
  • Eventueel aanwezige lijnrechters, tellers en aanwezige jury houden hun mondkapje op;
  • Zaalwachten en mensen die voor de organisatie in de hal zijn, houden hun mondkapje op.

Voor het vervoer naar en van wedstrijden gelden de volgende regels:

• Wel een mondkapje: u zit met mensen in de auto uit een ander huishouden.
  • Geen mondkapje: u zit in de auto met mensen uit hetzelfde huishouden.
  • Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen mondkapje te dragen.

De overige regels (uit de vorige nieuwsbrief)

Zowel bij de trainingen als bij wedstrijden zijn er nu nog meer beperkingen. Naast het uitgebreide pakket aan maatregelen die we in de verschillende protocollen al beschreven hebben, zijn er in overleg met Optisport De Kei de volgende veranderingen:

• Het gebruik van binnensportaccommodatie De Kei is alleen toegestaan voor de gebruiker, de daarbij behorende leden en gastteams. Toeschouwers zijn niet toegestaan. Onder toeschouwers vallen ook de ouders, verzorgers, broertjes en zusjes van de leden die komen brengen en/of halen, zowel bij wedstrijden als bij trainingen.
  • Het is toegestaan de (jeugdige) sporters tot de voordeur van de binnensportaccommodatie te brengen en op te halen. Om belemmering bij de ingang/uitgang te voorkomen is het niet toegestaan om binnen een straal van 3 meter van de ingang te wachten.
  • Je mag uiterlijk 5 minuten voor en 10 minuten na elke sportactiviteit aanwezig in zijn de binnensportaccommodatie. Bij wedstrijden wordt voor de starttijd van de wedstrijd een half uur inspeeltijd aangehouden. De tijd voor de sportactiviteit is inclusief omkleden en douchen.
  • De kleedkamers blijven gewoon beschikbaar, maar hiervoor geldt uiteraard; houdt 1,5 meter afstand en >18 jaar maximaal 7 personen. Er kan dus gedoucht worden en gebruik gemaakt worden van het toilet.
  • Het is niet toegestaan om als sporter, voor of na je eigen wedstrijd, als toeschouwer in het pand aanwezig te zijn.
  • De horeca in Sporthal de Kei is na overleg tussen de beheerder Optisport, de gemeente Zutphen en de Veiligheidsregio Oost Nederland aangemerkt als sportkantine en derhalve geheel gesloten.
  • Het is voor ouders van (jeugd) gastteams (waaronder chauffeurs, begeleiders, etc.), die meekomen naar wedstrijden in beperkte mate toegestaan om gebruik te maken van de ruimten in de sporthal. Voor CMV teams geldt een maximum van twee begeleiders (chauffeurs, trainer, coach) per team die worden toegelaten; voor jeugdteams geldt een maximum van vier begeleiders (chauffeurs, trainer, coach) per team die worden toegelaten. Zij volgen voor hun verblijf de richtlijnen op die aangegeven worden. Deze maatregel geldt alleen voor gastteams, dus niet voor thuisteams.

Bestuur Innovatiemakelaars.nl WSV Volleybal