Innovatiemakelaars.nl WSV – Nieuwsbrief 24 oktober 2020

Deze keer geen corona update, alhoewel toch een beetje … We passen ons aan bij iedere persconferentie van de regering en de status is nu dat we nu nog maar minimaal met ons spel bezig kunnen zijn. Gelukkig mag de CMV en jeugd wel verder trainen. Binnen de mogelijkheden wordt er door een paar seniorenteams op zeer aangepaste wijze ook nog getraind. En er wordt gewerkt aan de organisatie van een paar clubtoernooitjes met onderlinge wedstrijden voor onze jeugdteams en CMV. Natuurlijk blijven we zowel de nieuwsberichten als de situatie binnen de vereniging scherp in de gaten houden. Blijf ons als bestuur dan ook informeren over eventuele corona besmettingen binnen WSV. Maar er zijn ook andere zaken die binnen de vereniging wel gewoon doorgaan.

Speculaasactie

De herfst is weer aangebroken, wat ondanks alles betekent dat het tijd is voor onze Speculaasactie. Naast het organiseren van vele andere mooie activiteiten zorgt de evenementencommissie er op deze manier voor dat er noodzakelijke materialen aangeschaft kunnen worden en helpen we allemaal mee om onze mooie club financieel te steunen! Denk hierbij aan de verenigingsbijdrage voor het jeugdkamp, de sinterklaasviering, het kerstmixtoernooi met bingo en nog vele andere verenigingsactiviteiten!

Dit jaar hebben we opnieuw een mooie selectie uitgekozen bij Bakkerij van Zuijlen en Bakkerij Eklund! Na het succes van afgelopen jaren hebben we in de aanbieding:

Schwarzwalder koeken, Speculaas-koekjes-cake, Speculaasbrood en Gevulde of Brokken speculaas. Daarnaast kunnen jullie dit jaar ook overheerlijke Bakkerskruidnoten bestellen! Dit wordt door Van Zuijlen en Eklund allemaal speciaal gebakken voor WSV Volleybal!

Dit jaar vraagt ook van ons om een nieuwe aanpak voor het bestellen, betalen en ophalen van jullie bestellingen. Onze Speculaasactie is online opgezet, wat betekend dat jouw (totale) bestelling alleen online kan worden gedaan! Dit zorgt er tevens voor dat we de betalingen ‘corona-proof’ kunnen laten plaatsvinden via IDeal. De evenementencommissie heeft daarvoor in samenwerking met onze webmaster een perfect werkend systeem op onze website geplaatst: met een paar klikken is je bestelling binnen! Kijk maar hier: https://www.wsvvolleybal.nl/speculaas-actie/

Meer informatie over het ophalen van jullie bestellingen wordt later gecommuniceerd. We zijn hard aan het werk om ook dit zo ‘corona-proof’ plaats te laten vinden. Heel veel succes met de verkoop! Voor de beste verkopers van de vereniging zijn er leuke prijzen beschikbaar. En heb je nu toch nog vragen, dan kun je een mailtje sturen naar: evenementencommissie@wsvvolleybal.nl

RABO ClubSupport

Het staat al een tijdje op onze website: ook dit jaar doen we mee met RABO ClubSupport. Als lid van de Rabobank kun je stemmen op jouw favoriete club. Support jij WSV mee? Breng dan je stem uit via de Rabo App of online op rabobank.nl/clubsupport! Jouw stem is geld waard voor WSV en je kunt nog stemmen tot en met 25 oktober, snel zijn dus!

Het einde van Rabo ClubSupport 2020 is dus in zicht. Op donderdag 5 november om 20.00 uur worden de cheques voor de verenigingen live onthult. Wij hebben ons als vereniging aangemeld om via een livestream mee te kunnen kijken. Op 4 november ontvangen we een mail met een kijklink en deze link delen we vervolgens met alle leden van WSV. Voor de cheque uitreiking op donderdag 5 november geldt: hoe meer zielen, hoe meer vreugd (maar wel veilig vanuit eigen huis). Deze uitreiking gaat dus niet via Teams of Zoom en je hoeft ook geen webcam aan te zetten. Je gaat naar de ontvangen link en kijkt vervolgens mee op je eigen gemak.

Oud papier actie ook in 2021
De afgelopen maanden heeft er een heftige discussie plaatsgevonden tussen de gemeente Zutphen en de verenigingen die oud papier ophalen. De gemeente wil eigenlijk met deze activiteiten stoppen. Zij hebben daar in de loop van de discussie verschillende argumenten voor gehanteerd, maar uiteindelijk gaat het gewoon om geld: zij vinden het niet meer rendabel en willen de verenigingen er niet meer mee steunen. De stevige protesten van de betrokken verenigingen – met dank aan Henk Wunderink en Dick van Slooten die zich hier namens WSV flink voor hebben ingezet – hebben echter wel tot een eerste herbezinning van de gemeente geleid: we gaan in 2021 nog gewoon door met het ophalen van oud papier en verdienen zo nog een aanzienlijk bedrag voor de clubkas.

Maar dat betekent wel dat we weer vrijwilligers moeten vinden die bereid zijn daar een paar keer per jaar wat tijd in te steken. Hoe meer mensen zich hier voor willen inspannen, hoe gemakkelijker het wordt, want vele handen maken licht werk. Niet dat het ‘licht’ werk is, het is best wel even fysiek aanpakken met die papiercontainers, maar het is tegelijkertijd leuk om je met een paar mensen samen in te spannen voor de vereniging.

Ben je 16 jaar of ouder en niet bang voor een extra workout, meld je dan aan bij Henk Wunderink (h.wunderink@chello.nl). Hij zorgt er dan voor dat je de benodigde instructies krijgt, inclusief een echte training! Henk plaatst je vervolgens in het rooster, zodat je tijdig weet wanneer je aan de slag moet. Dus doen, want we hebben jullie hard nodig!