Innovatiemakelaars.nl WSV – Nieuwsbrief 26 april 2021

De meningen zijn verdeeld, moeten we nu al weer meer toestaan of is het nu juist het moment om nog even vol te houden met de corona maatregelen. We wachten nog maar even af welke aankondigingen er binnenkort komen. In de tussentijd hebben we gelukkig weer een aardige routine kunnen opbouwen van trainingen op de beach voor alle teams. Met de door de TC gemaakte indeling kan iedereen in ieder geval in het zand weer ons spelletje spelen in afwachting van komende mogelijkheden in de zaal.

De beach dus volop bezet

Het kan zo nu en dan nog flink koud zijn, maar dat weerhoudt ons er gelukkig niet van om te trainen en te spelen in het zand. Stevig doortrainen op de beach helpt ook zeker tegen de kou en daarnaast zien we steeds meer professionalisering met aangepaste kleding en zelfs echte beachsokken. Het spel is natuurlijk anders dan in de zaal – dat zal straks echt weer wennen zijn – maar de beweging is er weer en zo houden we onze conditie en ons spelplezier nog een beetje vast.

Van de evenementencommissie: online bingo 7 mei!

Met een vooruitblikkend oog kijken we ernaar uit om volgend seizoen weer met elkaar de velden op te gaan. Voor nu moeten we het doen met buiten een balletje slaan en voldoende afstand houden. Waar het voor sommige teams vanzelfsprekend is om met het hele team zand te happen is dit helaas niet voor alle teams het geval. Daarom snappen wij maar al te goed dat je je teamgenoten wel weer wilt zien of spreken.

Waar we afgelopen jaar ons mooie kerstmixtoernooi en de bingo hebben moeten missen, hebben we nu iets voor iedereen. Namelijk een online bingo! Graag hadden we dit gedaan in ons mooie sportcomplex ‘De Kei’, maar dat betekent niet dat we nu minder fanatiek achter ons beeldscherm hoeven te zitten. De zoom-calls voor werk kunnen we even vergeten om volledig op te gaan in de cijfers van de bingokaarten. Houdt daarom een plekje vrij op vrijdag 7 mei vanaf 19:30.

De bingo is voor alle leeftijden geschikt en daarom leuk om te doen met het gezin of toch met 2 personen uit je team samen te komen om de cijfers weg te strepen. Meer informatie volgt komende week! Natuurlijk hopen we jullie allemaal (online) te zien op deze avond.
Sportieve groetjes Evenementen Commissie WSV

Jantje Beton 2021

De Jantje Beton collecte is weer afgerond. Alle teams hebben met hun eigen collectebus vele giften in ontvangst mogen nemen. Het resultaat was wel iets minder dan de voorgaande jaren, maar dat zal vooral ook met de onwennigheid te maken hebben. Het is tenslotte heel anders om dat digitaal te doen, dan wanneer je iemand aan de deur krijgt. Het uiteindelijke resultaat is een opbrengst van € 463, waarvan de helft, dus € 231,50 door ons zelf besteed mag worden. Zoals ieder jaar reserveren we dat bedrag voor het jeugdkamp, waarvan we hopen dat het dit jaar wel doorgang kan vinden. En zo niet dan gebruiken we het natuurlijk voor een andere activiteit voor onze jeugdleden.

Er gebeurt nog veel meer op de beach …

De afgelopen weken is de beach niet alleen gevuld geweest met onze eigen trainingsgroepen, maar hebben ook veel anderen kennis kunnen maken met het volleybalspelletje. En daarnaast zijn er ook regelmatig onderlinge jeugdtoernooitjes.  Op vrijdag 9, 16 en 23 april hebben Dick, Marleen, Kjell en Lieke beachtraining gegeven aan de leerlingen van de Internationale Schakelklas uit Zutphen, in samenwerking met Zutphen Actief. Verdeeld over 4 velden werden er, met de gemiddeld 20 – 25 leerlingen, allerlei oefeningen en wedstrijdjes gedaan op het zand. De sfeer was goed, de inzet was hoog en het was daarom ook erg geslaagd! Trainers bedankt voor jullie inzet!

Op zaterdag 24 april kwamen er ruim 30 kinderen, CMV- en C-jeugd bij elkaar op de beach om daar in teams van 2 of 3 samen te volleyballen. Samen met de groep vrijwilligers, die de ‘teams’ begeleidden, werd een heel programma afgewerkt. MC 2, MC3, JC en CMV hebben een mooie dag op de beach beleefd, veel geleerd en lekker gespeeld.

Hoe organiseer je dat op de beach?

Ook de komende tijd zullen er ongetwijfeld weer allerlei activiteiten op de beach blijven plaatsvinden en het bestuur is enthousiast over alle initiatieven die er genomen worden. We danken nogmaals alle trainers en vrijwilligers die zich hier iedere keer weer voor willen inspannen, of dat nu om onze reguliere trainingen gaat of om andere activiteiten. Super!

Maar … het bestuur voelt zich voor al deze activiteiten namens de vereniging verantwoordelijk. Het bestuur IS ook verantwoordelijk en wil dat ook zijn. Dat kan echter alleen maar als we ook op de hoogte zijn van wat er allemaal in naam van de vereniging wordt georganiseerd, in de zaal of op de beach of ergens anders. En we willen daarbij natuurlijk dat we voldoen aan de maatregelen die we helaas allemaal nog steeds moeten ondergaan. Dat betekent dat we ons allemaal aan een paar spelregels moeten houden: We houden ons aan de algemene richtlijnen van het RIVM en we houden ons aan de maatregelen zoals die op dit moment gelden. Daarnaast vinden we het van belang dat alle voorgenomen activiteiten worden gemeld bij het bestuur, zodat we samen kunnen bepalen of iets wel of niet past en hoe we daar vervolgens het beste mee om kunnen gaan. Het bestuur werkt momenteel aan een checklist voor de organisatie van activiteiten, zodat we dit ook allemaal op dezelfde (veilige en passende) manier kunnen doen. Dus … heb je plannen voor een activiteit: neem contact op met het bestuur.

Vrijwilligers

Er zijn in deze rubriek al verschillende vacatures langsgekomen en het verheugd ons dat daar ook respons op komt. Deze keer geen specifieke vacature, maar weer een algemene oproep: heb je zin om wat te doen, meld je maar even bij Max (voorzitter@wsvvolleybal.nl) als je daar ideeën over hebt.