Innovatiemakelaars.nl WSV – Nieuwsbrief 28 december 2021

We moeten het nu al weer een paar weken zonder volleybal doen en dat gaat ook zeker nog even duren. Als er tussentijds niets veranderd kunnen we in de week van 17 januari misschien weer gaan trainen en bij ongewijzigde plannen start de competitie dan een week later. Maar het afgelopen jaar heeft ons wel geleerd om nergens te zeker van te zijn, het kan zomaar weer anders zijn. Desondanks willen we het jaar 2021 positief afsluiten met deze nieuwsbrief. In gedachten blijven we allemaal lekker volleyballen en na de feestdagen gaat iedereen natuurlijk op zijn of haar eigen wijze weer aan de slag met vorm en conditie.

Arbitrageplan

Bestuur en commissies van WSV gebruiken al enige jaren verschillende plannen om de vereniging vorm en structuur te geven en een gezonde blik op de toekomst te werpen. We hebben al een Ambitieplan en een Technisch Beleidsplan en nu zijn een paar enthousiaste leden met onze scheidsrechtercoördinator Klaas van der Wielen als aanspreekpunt bezig om ook een Arbitrageplan te schrijven. Het plan beschrijft hoe we nu en in de toekomst voldoende scheidsrechters kunnen opleiden, begeleiden en inzetten om aan onze verplichtingen met betrekking tot het spelen van competitie te kunnen blijven voldoen. Voor sommigen klinkt dat misschien wel bedreigend (oh, dan moet ik zeker ook op de bok), maar het is juist veel meer bedoeld om met vele handen het werk licht te maken. En het is daarnaast enorm leerzaam met betrekking tot je eigen spelinzicht. Binnenkort komt het definitieve voorstel naar het bestuur en gaan we een en ander natuurlijk ook met de leden delen.

Kampioenen

Ondanks dat de competitie niet helemaal is uitgespeelt, hebben we bij de jeugdteams toch een paar kampioenen, omdat zij nu eenmaal een hele competitie in een half jaar spelen. Bij dit kampioenschap horen natuurlijk ook medailles en deze zijn op onze laatste trainingsdag, 18 december aan de teams uitgereikt met een presentje. Hieronder de foto’s van de kampioensteams met hun medailles: N5-1, N5-2, MC1 en JB1. Gefeliciteerd allemaal.

Werving van nieuwe leden

Vanuit het bestuur wordt het komende jaar het initiatief genomen om meer te doen aan de werving van nieuwe leden. We willen een praktisch en goed uitvoerbaar plan maken om op alle fronten – dus CMV, jeugd, senioren, recreanten en specials – mensen enthousiast te maken voor het volleybalspel en onze vereniging. Het plan zal een combinatie van verschillende activiteiten laten zien, zoals werken aan onze naamsbekendheid door meer publiciteit, laten zien wat volleybal is op en bij scholen en vormen van open dagen bij onze vereniging. Hoe precies laten we natuurlijk weten, want daar kunnen we wel wat hulp bij gebruiken. En eerst moeten uiteraard de omstandigheden in verband met corona er ook wel naar zijn. Wordt vervolgd!

Even voorstellen

Ik zal me in deze nieuwsbrief kort aan jullie voorstellen als nieuwe stagiair binnen het bestuur van WSV. Mijn naam is Rosan Klein Wolterink en ik ben 19 jaar oud. Ik woon in Zutphen en speel ondertussen al 12 jaar met veel plezier volleybal bij WSV. Ik speel in dames 3 en ben veel in de sporthal te vinden tijdens trainingen, wedstrijden en op de tribune. Naast het volleyballen lijkt het mij leuk om me in te kunnen zetten voor de club door lid te zijn van het bestuur. Dus toen de vraag hiervoor kwam was ik meteen enthousiast. Ik ben blij dat ik op deze manier iets voor de club kan betekenen en hoop jullie ook snel in de sporthal weer tegen te komen. Mocht je vragen of ideeën hebben mag je me altijd aanspreken.

Rosan Klein Wolterink

Stratenvolleybaltoernooi

Sommigen van ons kennen dat nog wel, het roemruchte stratenvolleybaltoernooi dat vroeger op het grasveld achter de toenmalige Oranjeschool in sportieve buurt- en straatconfrontaties leidde tot de kampioenen van Warnsveld. WSV en FC Zutphen hebben de handen ineen geslagen om dit fantastische fenomeen weer opnieuw op de kaart te zetten. Het ligt in de bedoeling om in mei 2022 dit grasvolleybaltoernooi te laten plaatsvinden op de velden van sportpark ’t Meijerink. Een gretige groep vrijwilligers van zowel WSV als FC Zutphen is nu met de voorbereiding bezig en nieuws wordt natuurlijk ook in de komende nieuwsbrieven gedeeld.