Innovatiemakelaars.nl WSV – Nieuwsbrief 9 maart 2021

Eindelijk weer een beetje lucht en ruimte: tot 27 jaar mag er onder voorwaarden nu weer buiten gesport worden. En vanaf volgende week dinsdag ook weer vanaf 27 jaar in groepjes van vier. Dat betekent dat veel teams gebruik kunnen gaan maken van het Beach Center en dat we daarvoor ook iedereen de gelegenheid willen geven. Via verschillende kanalen houden we jullie op de hoogte van de mogelijkheden met je team. Daarnaast in deze nieuwsbrief Jantje Beton, iets over de contributie, Roefeldag 2021 en natuurlijk weer een vacature …

De beach is weer in gebruik

Ondanks wisselende koude en warmere dagen wordt er door onze jeugdleden al flink gebruik gemaakt van de beachvelden. En nu mogen de senioren tot 27 jaar daar ook weer gebruik van gaan maken. De Technische Commissie heeft daartoe een compleet weekschema opgesteld, zodat alle teams (jeugd en senioren) weten waar ze aan toe zijn en wanneer ze op de beach terecht kunnen. We hebben echter nog wel met de avondklok te maken, dus moeten ’s avonds ook weer op tijd stoppen. Maar toch al weer een verbetering. Veel plezier.

Jantje Beton 2021

De Jantje Beton collecte is digitaal in volle gang. Ieder team heeft zijn eigen collectebus gekregen, die via verschillende kanalen digitaal kan worden gedeeld om de giften in ontvangst te nemen. Vanuit verschillende teams zijn daar al hoopvolle resultaten bereikt, maar dat kan altijd nog beter natuurlijk. Ten eerste is het voor een heel goed doel, maar prettige bijkomstigheid is natuurlijk dat een deel van de opbrengst voor onze eigen vereniging is. Dus nog even volhouden en die collectebus nog meer delen in je whatsapp groepen, via je mailaccounts en op alle mogelijke andere manieren. Om te doneren en een overzicht van alle collectebussen zie de volgende link: https://www.wsvvolleybal.nl/nieuws/informatie-online-collecte-jantje-beton/

Contributie

Als vervolg op ons berichtje in de vorige nieuwsbrief kunnen we nu melden dat de contributie, die eigenlijk op 1 maart geïnd zou worden, niet op 1 april, maar zeker niet voor 30 april geïnd gaat worden. We hopen tegen die tijd voldoende duidelijkheid te hebben over de volleybalmogelijkheden in de rest van het seizoen, zodat we in één keer de balans van het seizoen 2020 – 2021 kunnen opmaken. Pas dan kunnen we besluiten hoe we omgaan met zowel de bondscontributie als met die van onze eigen vereniging. Voor eind april laten we uiteraard horen hoe we hier verder mee omgaan en wat daarvan de consequenties zijn.

Roefeldag 2021

Al 25 jaar wordt er in Nederland geroefeld. Roefelen is een Vlaams woord en betekent ontdekken of snuffelen. Tijdens een sport-roefeldag kunnen kinderen een kijkje achter de schermen nemen bij verenigingen in Zutphen en actief deelnemen. Hierdoor maken ze kennis met allerlei verschillende sporten. De sport-roefeldag in Zutphen is gepland op zondag 16 mei 2021 (onder voorbehoud van de dan geldende coronamaatregelen). Tijdens deze dag komen groepjes van 4 kinderen uit groep 5, 6, 7 en 8 van de basisschool met een volwassen begeleider 60 minuten roefelen en gaan dan verder naar hun volgende roefelplaats. Ook WSV Volleybal doet mee met de roefeldag. We doen dat samen met het Beach Center Zutphen Warnsveld, want we mogen dan misschien nog niet binnen sporten en in mei is het weer ook prima om buiten aan het volleybal te snuffelen. We hopen uiteraard dat er heel veel groepjes kinderen met onze sport kennis willen maken en we zijn er van overtuigd dat we hen op z’n minst een heel mooie ochtend of middag mee kunnen bieden.

Vrijwilligers

Er zijn in deze rubriek al verschillende vacatures langsgekomen en het verheugd ons dat daar ook respons op komt. Vorige keer was de Commissie Relatiebeheer en Fondsenwerving aan de beurt, maar deze keer richten we ons niet zo zeer op een functie, maar veel meer op de wat meer losse taken en rollen binnen onze vereniging. Niet alle vrijwilligerstaken zijn bij ons ingedeeld bij bestuur en commissies. En je hoeft ook niet meteen je commitment voor een paar jaar te geven, want heel veel taken en projecten zijn eenmalig en kosten relatief weinig tijd. Voor ons wel heel lastig om precies aan te geven waar het dan om gaat, want het is echt heel divers. Maar we kunnen natuurlijk wel een paar voorbeelden noemen: het mee-organiseren van de Roefeldag of Koningsspelen, organiseren van een digitale activiteit voor alle leden in deze corona tijd, waarin we elkaar niet fysiek kunnen ontmoeten of simpelweg het aandragen van nieuwe ideeën voor onze vereniging. Meld je maar even bij Max (voorzitter@wsvvolleybal.nl) als je wel wat wilt doen of ideeën hebt.