Innovatiemakelaars.nl WSV Volleybal – Nieuwsbrief 18 mei 2020

Beste leden van Innovatiemakelaars.nl WSV Volleybal en ouders/verzorgers,

We mogen weer trainen!
Wij zijn blij dat we weer mogen trainen, echter de binnensporten mogen alleen buitenshuis dus we gaan gebruik maken van onze beachvelden. Dit vraagt enige flexibiliteit van eenieder maar goed het doel is dat er gesport kan worden en zo goed als mogelijk volleybaltraining. We hebben op het beach complex de beschikking over vier volleybalvelden.

CMV jeugd
Aanstaande dinsdag, 19 mei, gaan we starten met de CMV jeugd t/m 12 jaar. Er gaat getraind worden volgens een vast trainingsschema, dat ondertussen naar de betreffende kinderen en ouders is verzonden. We trainen met een groep van maximaal 20 kinderen. Zij behoeven onderling geen afstand te houden.

Junioren t/m 18 jaar en Senioren
Een week later gaan we dit schema, voor zover mogelijk, uitbreiden, eerst met de jeugd t/m 18 jaar, daarna met alle senioren- en recreantenteams. Vanaf maandag 25 mei willen we daarmee gaan starten. De trainingstijden voor deze groep publiceren we in de loop van aankomende week, dus wacht tot je de uitnodiging hebt ontvangen.

De regels
De afgelopen weken hebben we achter de schermen hard gewerkt om alles volgens de RIVM en Nevobo protocollen in te richten. Op het terrein volgen we de regels die Korfbalvereniging KVZ reeds heeft afgestemd met de gemeente. Zo is er nagedacht over het parkeren, de looproutes op de accommodatie, hygiëne maatregelen en nog veel meer. Een behoorlijke klus, dank daarvoor aan KVZ.

Lees vooraf in het WSV Corona protocol de regels waar iedereen zich op en rondom de accommodatie aan moet houden. Je ontvangt dit protocol straks samen met de uitnodiging en het schema, dus kom goed voorbereid naar de training: zorg dat je weet wat je wel en niet mag doen op het veld.

Samen sterk
Het allerbelangrijkste uitgangspunt bij het starten van de trainingen is dat we er samen voor zorgen dat alles veilig verloopt. Houd afstand, volg de instructies van de corona coördinatoren en verkeersregelaars, spreek elkaar aan als iemand toch even een regel vergeet. Alleen dan kunnen we weer samen veilig sporten. En: ben jij verkouden/ hoesten/koortsig of is er iemand thuis die dat
heeft dan blijf je natuurlijk thuis! Dan kan je niet mee trainen.

De accommodatie
Kantine, toiletten en kleedkamers zijn gesloten. Je moet je thuis omkleden en douchen. Op de Beach is er gelegenheid om je sokken en schoenen te stallen (of je komt op slippers) Neem je eigen drinken (geen glas) mee! Er kan alleen in geval van hoge nood gebruik gemaakt worden van de toiletten bij de kleedkamers, dus ga voor de training thuis nog naar het toilet.

Gebruik materialen
Alleen trainers en corona coördinatoren mogen in de materialencontainer komen. Na iedere training worden de palen, onderkant netten en ballen schoongemaakt. Er staan desinfecterende middelen en vuilniszakken bij ieder veld.

Voor ouders
Er kan niet gekeken worden naar de trainingen. Behalve jeugd, trainers en de corona coördinatoren en verkeersregelaars wordt er niemand toegelaten op de accommodatie. Kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training.

Kom je met de auto?
Volg de route zoals aangegeven en volg ter plekke de aanwijzingen van de verkeersregelaar. In de bijlage staat de exacte route die aangehouden moet worden. Kom je alleen je kind brengen: laat je kind uitstappen en rij dan verder. Je kind wordt direct
opgevangen door de verkeersregelaar of de trainer staat voor ze klaar. Je kind wordt na afloop van de training weer naar de parkeerplaats teruggebracht. Blijf in de auto wachten op je kind. Bij het halen en brengen moet er altijd één lege parkeerplaats zitten tussen geparkeerde auto’s.

Kom je op de fiets?
Volg de aangegeven routes en volg de aanwijzingen van de corona coördinator. Je loopt voor de kantine langs naar het Beachveld waar je trainen hebt. Denk bij het wachten op de start van de training ook aan de 1,5 meter afstand van elkaar. Na afloop van de training loop je voor de kantine langs weer terug naar je fiets. Denk bij het verlaten van het terrein ook aan de 1,5 meter afstand houden.

Tot slot
Houd je echt goed aan de regels. Als wij ons niet aan de richtlijnen houden, worden de maatregelen weer aangescherpt en riskeren we forse boetes. Heb je nog vragen over deze nieuwe situatie? Vraag het jouw coördinator. We helpen je graag. Tot snel op het beachveld.

Nieuwe teamindeling
De nieuwe teamindeling is bijna klaar. Het is voor de Technische Commissie zoals ieder jaar een enorme puzzel om iedereen op de juiste plek te krijgen, maar er is nu een VOORLOPIGE indeling vrijwel klaar. Deze wordt zo spoedig mogelijk bekend gemaakt, want die gaan we natuurlijk ook gebruiken voor de trainingsschema’s op de beach.

Met vriendelijke groet, mede namens de Technische Commissie,